Per 1 januari 2019 komt een einde aan de zelfstandige uitgeverij Conserve. Het merk blijft bestaan, maar trekt in bij Singel Uitgeverijen, waar oprichter Kees de Bakker een adviserende rol krijgt.
Alle mogelijke manieren uitproberen om meer mensen digitaal te laten lezen én bestaande klanten meer te laten lezen. Met die strategie boekt Kobo al jaren wereldwijd een gestage groei, vertelt CEO Michael Tamblyn bij de promotie van een nieuwe e-reader in Amsterdam.
Commercieel manager Dieter Klein Nagelvoort van AKO ziet in de samenwerking met De Bijenkorf een kans om lezen ‘in de breedte’ te stimuleren. Gedeelde kennis moet leiden tot een concept dat voor beide partijen een waardevolle toevoeging is.
Tien maanden bestaat Uitgeverij Pluim nu. Met het oprichten van een schrijverscoöperatie, die voor een deel eigenaar van het bedrijf wordt, krijg de uitgeverij steeds meer vorm. Uitgever Mizzi van der Pluijm en co-voorzitter Dimitri Verhulst van de coöperatie lichten toe waarom de eerste samenkomst van de schrijvers zo veel belofte voor de toekomst inhoudt.