Top 3 boekhandels volgens reviews Telefoonboek.nl

Geraldine te Gussinklo | 9 december 2019

Ondernemersportaal Places.nl onderzocht de klattevredenheid over boekhandels aan de hand van reviews die over boekhandels werden geplaatst op Telefoonboek.nl. Op Telefoonboek.nl staan 2.414 verschillende boekhandels geregistreerd. Bezoekers hebben hun ervaring met deze bedrijven gedeeld. In totaal zijn er 1.250 beoordelingen over boekwinkels achtergelaten. De reviews bestaan uit een cijfer tussen de 0 en de 10 en een geschreven beoordeling. Het cijfermatig gemiddelde van alle beoordelingen een gemiddelde van een 7.2.

De volgende top 3 kwam uit het onderzoek naar voren:
  1. Bruna in Soest: 160 beoordelingen met een gemiddelde van een 10.0;
  2. Boekhandel Cursief in Gorinchem: 48 beoordelingen met een gemiddelde van een 9.2;
  3. The Read Shop in Almere-Haven: 39 beoordelingen met een gemiddelde van een 8.3.

De Bruna in Soest is volgens bezoekers een gezellige en mooie winkel met een ruim assortiment. Het personeel is vriendelijk en helpt klanten snel. Naast boeken worden hier ook veel cadeau’s verkocht. Ook scholieren kunnen hun hart hier ophalen: de school collectie is uitgebreid. Ook bij Boekhandel Cursief vindt u een ruim assortiment en wordt u goed geholpen. Datzelfde geldt voor The Read Shop in Almere. Deze boekenwinkel is leuk en handig. Daarnaast hebben de mensen die er werken plezier in hun werk. Verder zijn zij volgens bezoekers behulpzaam, vakkundig en vriendelijk.

Niet in elke boekwinkel is de service zo uitmuntend. Naast al deze positieve beoordelingen is er ook 391 keer een negatieve review met een cijfer lager dan een 6,0 achtergelaten. Vooral de klantvriendelijkheid is een punt dat soms te wensen overlaat. Zo schrijft een ontevreden klant: ‘medewerkers zijn niet altijd gemotiveerd om klanten te helpen’. Een ander punt van frustratie is de telefonische bereikbaarheid. Een goede telefonische bereikbaarheid is van belang als boekwinkel: klanten die voor een dichte deur staan, laten dit ook weten door middel van een negatieve beoordeling.

Log snel in of word abonnee van Boekblad
  • Dit artikel bevat nog minimaal 0 woorden
Nog geen abonnement op Boekblad?